storm-tjejen

Alla inlägg den 2 mars 2013

Av Am Bj - 2 mars 2013 17:49

Hejsan nu kommer nåra smileys

                        

..........

här kommer en bild på min hund Gibson   




 

Av Am Bj - 2 mars 2013 17:31

Tjena nu har det hänt en jätte dålig grej med Billy ( min luft häst)han har blivit halt!!Nu hoppas jag bara att det gick bra för Angela med Tjejen.Så jag har inte varit med Therése och Linnea för det blev inte så.Ååå vad jag längtar tills på måndag för då ska jag och Angela hyra Storm och Tjejen( riktiga hästar finns på ridskolan).Hoppas det går bra en dag ska vi hoppa en bana på typ 40,50,60. Vi får hoppas att det går bra. Många djur plågas och slaktas bara för ingenting: Det vi människor aldrig tänker på är att det finns många djur där i världen som behöver hem och hjälp. Många hästar som slaktas varje dag många andra djur som slaktas dödas av människor. Oskyldiga djur som ändå alltid gör sitt bästa. Men nejdå ingen bryr sig om dom. Ist för att köpa en av världens finaste dressyrhäst/hopphäst kan man köpa en travare som ska slaktas. Men jag vet dom är vilda men man får väl ha tålamod? Asså, hjälp världen ist för att skryta. Inte för jag har köpt en travare, men mamma har det : han heter Smacken. Han är faktiskt lugn och snäll. Men man måste ha tålamod ibörjan. Men bara tänk på dom djur som dödas. Alla oskyldiga varelser som har ingen aning om att det kommer få ett plågsamt/ kort liv? Vi människor struntar fullständigt i det. Om ni skaffar ett djur ska ni ha det tills de dör av ålderdom, eller om dom blir för sjuka /skadade. Måste man tyvärr ja ni vet redan. Men i världen kan dom ta och slänga saker på dom stackars djuren. T.ex: En häst som kanske är lite rädd för sitt nya hem och så skriker hästens ägare åt den, då bitts den till och ägaren bli arg och slaktar den. Tänk på alla plågsamma saker det finns där ute. Dom tror att djur är leksaker, som man kan trycka på och skada hur mycket som helst. Men nej, det är inte så. Djur som svälter och törstar igäl, djur som fryser igäl. Det djuren vill är att ha ett helt liv ist för ett halvt.Detta har jag kopierat från min kompis blogg http://lovisaobergisaksson.blogg.se Ses /Molly kram

Av Am Bj - 2 mars 2013 17:22

Ramlade av Tjejen (min luft häst) tror att hon hallkade och jag var apsolut inte berädd så jag ramlade på rumpan. Imorgon ska jag försjöka rida Pompe och Tjejen och inte ramla av. /Angela

Av Am Bj - 2 mars 2013 12:09

Hej, nu sitter jag och Molly och pratar med skype. Idag ska jag ha träningsmatch i fotboll sen glömde vi att säga Pompe och Tjejen är min häst och Billy och Storm Mollys. Idag efter matchen ska jag nog rida lite på Tjejen. Men jag vet inte om Molly ska rida någon idag. Sen har jag inte så mycket att säga. Juste sitter fortvarande  i plymas hehe  


       / Angela

Av Am Bj - 2 mars 2013 11:53

Hejsan nu har jag gjort en topp snygg heder på min och Angelas blogg.

Idag ska jag nog inte gö så mkt men ska kanske vara med två kompisar som heter Therese och Linnea.

Men annars har jag inte gjort något speciellt men kommer nog mer inlägg senare hoppas att Angela också bloggar idag !!! / ses Molly  


Här kommer en bild på mig och en häst som heter Jackpot


 














Presentation


Hej vi är två djur tjejen på 11 och 10 sommrar vi älskar hästar....Nu ska v blogga så länge vi orkar.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards